Kolik stojí Edelmannův palác?

26. září 2025 | 13.39 | rubrika: Olomoucká noc

/

logo Olomoucká noc

Kolik stojí Edelmannův palác?

24. 3. 2009: Zastupitelstvo města Olomouc bez výběrového řízení převádí pozemky a budovu Edelmannova paláce za 38 mil. Kč panu Miroslavu

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 10x

Výsledky hlasování ve věci prodeje Edelmannova pal

25. září 2025 | 13.24 | rubrika: Olomoucká noc

/

Výsledky hlasování ve věci prodeje Edelmannova paláce/

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 9x

POROVNÁNÍ CEN POZEMKŮ

25. září 2025 | 13.17 | rubrika: Olomoucká noc
žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 7x

Středoevropské forum Olomouc - Středoevropské cent

25. září 2025 | 13.12 | rubrika: Olomoucká noc

/

Středoevropské forum Olomouc - Středoevropské centrum moderního umění/

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 7x

CO ŽÁDÁME

25. září 2025 | 13.06 | rubrika: Olomoucká noc
žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 9x

OTEVŘENÝ DOPIS MINISTROVI

25. září 2025 | 12.57 | rubrika: Olomoucká noc
žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 8x

ODKAZY

25. září 2025 | 12.54 | rubrika: Olomoucká noc
žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 7x

Problém Západu

25. září 2025 | 09.37 | rubrika: Problém Západu

Problém Západu - ukázky z knihy

Ukázky z knihy

Problém Západu - citované dokumenty

  • 001.pdf Trestní oznámení ze dne 30. 3. 2009 na zastupitele statutárního města Olomouce pro podezřebí ze spáchání trestných činů
  • 002.pdf Vyrozumění o odložení uvedené trestní věci. [viz 001.pdf]
  • 003.pdf Trestní oznámení ze dne 2. 7. 2010 na neznámého pachatele z řad státní moci.
  • 004.pdf Vyrozumění z 21. 9. 2010 o odložení trestního oznámení. [viz 003.pdf]
  • 005.pdf Překlad části článku. Kuris E.: Judges as Guardians of the Constitution: "Strict" or "Liberal" Interpretation? In: E.Smith (ed.), Old and New Constitutions, Stokholm (2003), str. 195-196.
  • 005en.pdfPůvodní, anglická verze části článku. Kuris E.: Judges as Guardians of the Constitution: "Strict" or "Liberal" Interpretation? In: E.Smith (ed.), Old and New Constitutions, Stokholm (2003), str. 195-196.
  • 006.pdf Kopie části článku. Hollander P.: Materiální ohnisko Ústavy a diskrece ústavodárce. Právník č.4 ročník CXLIV (2005), str. 206.
  • 007.pdf Přepis vyjádření E. Wagnerové v Českém rozhlase z 22. 6. 2009.
  • 008.pdf Kopie části rozhovoru s P.Rychetským: Existuje-li Bůh, je to zločinec. Profit č. 42 ročník 20 (2009), str. 31.
  • 009.pdf Stížnost k Ústavnímu soudu ze dne 2. 11. 2009, požadující zrušení nálezu sp. zn. Pl. ÚS 27/09.
  • 010.pdf Odpověď Ústavního soudu na předchozí žádost.
  • 011.pdf Kopie rozhovoru T. Halíka a P. Rychetského v Lidových novinách z 29. 12. 2009.
  • 012.pdf Dopis prezidentovi republiky z 6. 1. 2010.
  • 013.pdf Dopi osmdesáti jedna senátorům s žádostí o stanovisko ke zrušení voleb. Odpověď předsedy P. Sobotky, reakce autora knihy - žádost o veřejné slyšení a odpověďi několika senátorů.
  • 014.pdf Trestní oznámení na předsednictvo na předsednictvo Ústavního soudu z 25.5.2010 pro podezření ze sabotáže.
  • 015.pdf Návrh na neplatnost voleb podaný k Nejvyššímu správnímu soudu,
  • 016.pdf Usnesení Nejvyššího správního soudu k žádosti na neplatnost voleb [viz 015.pdf]
  • 017.pdf Návrh na neplatnost voleb, konaných dle rozhodnutí prezidenta republiky. Podáno 9.6.2010.
  • 017dopl.pdf Doplněný návrh na neplatnost voleb, konaných dle rozhodnutí prezidenta republiky.
  • 018.pdf Usnesení Nejvyššího správního soudu požadující odstranění vad uvedených v návrhu - konkrétně označit kandidáty, kterých se to týká. [viz 017.pdf]
  • 019.pdf Usnesení z 22.6.2010 zamítajíci a odmítající návrh na nepatnost volby kandidátů podle návrhu dle 017.pdf, resp 017dopl.pdf.
  • 020.pdf Poučení o složení senátu ve věci jednajícímu ve věcech volebních k návrhu dle 017.pdf
  • 021.pdf Vyrozumění Městského státního zastupitelství v Brně z 11.6.2010 o založení podání [viz 014.pdf].
  • 022.pdf Trestní oznámení z 29.3.2011 na JUDr. Jana Latu pro podezření ze spáchání trestného činu sabotáže.
  • 023.pdf Dopis Krajského státního zastupitelství v Brně o překvalifikaci trestního oznámení [viz 022.pdf] na podnět k výkonu dohledu.
  • 024.pdf Trestní oznámení rozšiřující oznámení 022.pdf i na JUDr. Martinu Láníčkovou.
  • 025.pdf Sdělení Nejvyššího státního zastupitelství z 16.11.2011.
  • 026.pdf Dopis z Ústavního soudu z 19.10.2010.
  • 027.pdf Program konference "200 let ABGB".
  • 028.pdf Program konference "Entwicklungstendenzen ..." z roku 2003.
  • 029.pdf Prezentace společnosti SYNERGION Jívová, s.r.o.
  • 032.pdf Stanovisko k návrhu změny č. 3 ÚPO Jívová.
  • 033.pdf Žádost o součinnost a zařazení záležitostí na program jednání Zastupitelstva obce Jívová.
  • 034.pdf Sdělení k územním studiím.
  • 035.pdf Vyjádření k podnětu od odboru dozoru a kontroly veřejné správy z 27.3.2014
  • 036.pdf Vyjádření k podnětu od odboru dozoru a kontroly veřejné správy z 28.4.2014.
  • 037.pdf Dopis z Úřadu vlády České republiky ve věci harmonizace činnosti Ministerstva vnitra s právním řádem ČR.
  • 039.pdf Odbor školství a kultury - informace o závazném stanovisku k rekonstrukci dětského hřiště.
  • 040.pdf Rozhodnutí - dodatečné povolení stavby z 25.3.2015.
  • 041.pdf Stanovisko ministerstva životního prostředí.
  • 042.pdf Žádost z 12.6.2014 na KHS Olomouckého kraj o posouzení Stížnosti.
  • 043.pdf Sdělení KHS z 20.6.2014 k věci Sportoviště na nádvoří ZŠ Jívová.
  • 044.pdf Doplnění stížnosti k sportovišti na nádvoří ZŠ Jívová z 23.6.2014.
  • 045.pdf Sdělení KHS z 2.7.2014 k věci Sportoviště na nádvoří ZŠ Jívová.
  • 046.pdf Urgence stížnosti k věci Sportoviště na nádvoří ZŠ Jívová z 9.7.2014.
  • 047.pdf Sdělení KHS z 1.8.2014 k věci Sportoviště na nádvoří ZŠ
  • 048.pdf Žádost o poskytnutí informace z 12.11.2014.
  • 049.pdf Poskytnutí informace od KHS z 26.11.2014.
  • 050.pdf Prohlášení společnosti Synergion Jívová s.r.o.
  • 051.pdf Podání z 13.6.2014 okresnímu soudu v Olomouci ve věci omezení dispozičních práv.
  • 052.pdf Podání návrhu na předběžné opatření z 13.6.2014
  • 053.pdf Usnesení Okresního soudu v Olomouci z 16.6.2014 - odmítnutí předběžného opatření.
  • 054.pdf Odvolání ze 7.7.2014.
  • 055.pdf Usnesení z 9.10.2014 k odvolání - potvrzení předchozího usnesení
  • 056.pdf Usnesení Krajského soudu v Ostravě z 11.6.2015 - potvrzení usnesení okresního soudu.
  • 057.pdf Dovolání Nejvyššímu soudu z 29.7.2015.
  • 058.pdf Usnesení o zasdtavení dovolacího řízení Nejvyšším soudem ČR ze dne 16.3.2016.
  • 059.pdf Stížnost na vrchního státního zástupce JUDr. Ivo Ištvána nejvyššímu státnímu zástupci JUDr. P. Zemanovi.
  • 060.pdf Stížnost z 25.9.2013 Komisi evropských společenství na porušení práva společenství.
  • 061.pdf Dopis S. Saastamoinen z 30.4.2014 s informací, že komise se touto záležitostí nemůže dále zabývat.
  • 062.pdf Podání k Evropskému soudnímu dvoru - dopis z 24.7.2014 ve francouzštině.
  • 063.pdf Rozhodnutí prezidenta tribunálu z 16.9.2014.
  • 064.pdf 30.4.201 soud pro lidská práva oznamuje, že ve stížnost z 20.3.2015 shledal nepřijatelnost podmínek.
  • 065.pdf Rozhodnutí Ústavního soudu Ruské federace z 14. 7. 2015.
  • 065Errata.pdf Rozhovor s E. Wagnerovou. Jak to vidí, 22.6.2009.
  • 06.pdf Chaos nenastane S předsedou Ústavního soudu . . .
  • 068.pdf Důvodová zpráva z 19.6.2013.
  • 069.pdf Rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže z 5.12.2013.
  • 070.pdf Rozhodnutí - odbor strategického rozvoje ve věci hřiště.
  • 071.pdf
žádné komentáře | přidat komentář

Listina základních práv a svobod

23. září 2025 | 07.51 | rubrika: Listina základních p

Předvolební anketa - o vztahu politických stran k Základním lidským právům - základnímu kamenu českého ústavního pořádku

Od ledna 2025 do srpna 2025 jsme prováděli předvolební anketu o vnímání Listiny základních práv a svobod politickými stranami. Závěr ankety je pro nás zdrcující:

Z 58 oslovených stran a hnutí na náš dopis reagovalo 17 stran, to je 29% oslovených, z toho 8 stran (47%) nedalo své stanovisko, 5 stran (29%) svojí odpovědí odmítlo základní práva jako nezadatelná, nezcizitelná, nepromlčitelná a nezrušitelná. A jen 3 strany (18%) se za Listinu postavily – ČSNS, Svobodní a SPD. Zajímavá je i odpověď umělé inteligence.

Základní práva a svobody jsou nezadatelné, nezcizitelné, nepromlčitelné a nezrušitelné

  • nezadatelné - člověk se svých práv a svobod nemůže vzdát ve prospěch někoho jiného,
  • nezcizitelné - práva a svobody nemohou být jednotlivci žádným způsobem odňaty,
  • nepromlčitelné - člověk se práva a svobody může vždy dovolat,
  • nezrušitelné - stát práva a svobody nemůže zrušit žádným právním předpisem.
    Dějiny lidí a národů přináší i zázraky. V naší vlasti se tak stalo 9. ledna 1991, když Federální shromáždění České a Slovenské Federativní Republiky ústavním zákonem č. 23/1991 Sb. uvodilo LISTINU ZÁKLADNĺCH PRÁV A SVOBOD jako ústavní zákon. Tímto aktem se naše země poprvé stala demokratickou, konkrétně demokratickým právním státem.

    Listina základních práv a svobod je součást ústavního pořádku České republiky. Byla přijata 16.prosince 1992 a rozeslána 28. prosince 1992. Plný text Listiny ve formátu pdf je k dispozici zde. Pohodlné čtení a studium Listiny současně s dalším základním zákonem - Ústavou je k dispozici v knize Ústava České republiky, kterou s velkou péčí v roce 1993 vydalo nakladatelství PASEKA.

Přes jasnou deklaraci uvedených zásad dochází ke snahám základní práva ukrást, odňat, promlčet a zrušit. Děje se tak na nejrůznějších úrovních. Pro stát je tragické, když takové činy provádějí státní instituce a významní jedinci v nich pracující jako poslanci, policie, lékaři, právníci, politici ... Tyto www stránky se snaží zaznamenat vzniklé případy a mapují i kroky směřující k nápravě.

Stát, Listina, lidé a svrchovanost práva

Naše vlast je součástí kultury Západu. Za téměř tisíc let a pět století dospěl Západ k demokracii - stavu vlády, kdy je uznána svrchovanost rovných práv v občanském životě i v úřadech.

Vzpomeňme na historii:

  • 1. Zrození kultury Západu na počátku 6. století na synodě v Orleáns, bylo důsledkem uznání morální svrchovanosti Desatera).
  • 2. Po tisíci letech říšští páni včetně biskupů podlehli ideji "koho panství, toho víra". Rozbrojů a válek neubývalo. Prosadil se absolutismus postupně strhávaný úsilím o republiku.
  • 3. Zrušení nevolnictví a toleranční patent byly kroky k menší sociální nerovnosti. Dalším pak zrušení roboty v roce 1848. Dubnovou ústavou roku 1848 naše země dospěla do oligarchie, která uznávala "svrchovanost vybraných" domu Habsbursko-Lotrinského. Oligarchie podle Platona je jedním ze tří možných typů republik.
  • 4. Ústavní listinou Československé republiky (čís. 121/1920 Sb.) vstoupila naše země do jiného, Platonem preferovaného typu republiky - timokracie ("svrchovanosti úřadů").
  • 5. Oligarchie Západu vázané na kapitalismus (ekonomický liberalismus) vedly k sociálnímu vyloučení mnoha lidí. Timokracie německé Výmarské republiky vedla k nacismu, krajnímu, nelidskému zneužití moci úřady. Jeho porážka v roce 1945 dovedla k ustavení Organizace spojených národů a k vyhlášení Všeobecné deklarace lidských práv OSN, "uznání přirozené důstojnosti a rovných a nezcizitelných práv členů lidské rodiny".
  • 6. V Československu byla timokracie smetena v únoru 1948 třetím typem republiky – ochlokracií ("svrchovaností lidu"),(viz Ústava 9. května) a ji ovládající Sovětský svaz nedovolil naší zemi hlasovat pro Všeobecnou deklaraci lidských práv. I přes nelidskost diktatury vědomí rovnosti v důstojnosti i v právech sílilo a Všeobecná deklarace lidských práv a svobod byla postupně vtělena do mezinárodní smlouvy – MEZINÁRODNĺHO PAKTU o občanských a politických právech, jenž byl k podpisu otevřen v OSN roku 1966.
  • 7. Když hrozilo, že Sovětský svaz a jeho blok nepřistoupí k přijetí PAKTU, což by vedlo ke zpomalení opětovného sjednocení lidí v základních právech, vstoupil do celého procesu Svatý stolec. Veden sociálním učením latinské církve Druhého vatikánského koncilu inicioval tzv. Helsinský proces, završený v roce 1975 Závěrečným aktem Konference o bezpečnosti a spolupráci v Evropě (ZAKBSE). Deset zásad z Helsinek se stalo základem mezinárodních vztahů v Evropě a umožnilo přijmout PAKT i komunistickému Československu (č. 120/1976 Sb.).
  • 8. Uznání rovnosti v důstojnosti i v právech bylo ale pro komunisty nepochopitelné. Dvě z deseti zásad vtělených do ZAKBSE "umožnily" komunistickému režimu nepřijmout "prováděcí normu" k Mezinárodnímu paktu o občanských a politických právech. Jejich argumentace "neporušitelností hranic" a "nevměšováním do vnitřních záležitostí" dlouho nevydržela. Komunistická ochlokracie se v Česku začala hroutit v listopadu 1989 a 8. února 1991, byl i na území Československa uvozen ústavním zákonem č. 23/1991 ústavní zákon LISTINA ZÁKLADNĺCH PRÁV A SVOBOD. Nepřirozené období "koho panství, toho víra" tak skončilo po více jak 435 letech i u nás a poprvé v našich dějinách byla nastolena demokracie ("rovná práva v občanském životě i v úřadech"). Usnesení č. 2/1993 Sb. předsednictva České národní rady rozeslané dne 28. prosince 1992 pak potvrdilo, že ústavní zákon Listina základních práv a svobod je nejen první, ale i nezadatelnou, nezcizitelnou, nepromlčitelnou a nezrušitelnou součástí ústavního pořádku samostatné České republiky .

Lidé se rodí svobodní a jejich touhy mohou sklouznout i k ničím neohraničené volnosti. Klasické republikánství (Platón) předpokládá neustálý cyklus střídání forem republik. Stála-li na začátku oligarchie, následovaná timokracií, smetená ochlokracií, aby mohla být nastolena demokracie, tak by mohla být opět vystřídána oligarchií. A právě tomuto vnitřnímu pokusu nyní Západ čelí. Jeho vedoucí liberálové jsou podporováni i timokraty (socialisty až "nacisty") a ochlokraty (až "komunisty"). Spojuje je odpor proti demokratickému řádu lidských práv a základních svobod, založené Listinou. Uznat "rovnost v důstojnosti i v právech" je pro ně nepředstavitelné". Chtějí zpět svoji výjimečnost elit, úřadů, či množství.

Západ byl koncipován roku 511 jako pozemská monarchie Ježíše Krista, podrobená jeho zákonu – Desateru. Listina byla přijata nevěřícími i křesťany. V ní deklarovaná základní práva jsou neměnitelná. Musíme aktivně čelit pokusům oligarchů, timokratů a ochlokratů o odstranění či i jen omezení základních práv a svobod, tedy snaze "podvrátit hlavní základy spravedlnosti a mravnosti", aby "bylo dovolené, cokoliv se jim zlíbí, což není nic jiného než dohánět lidské pokolení k potupné a nečestné záhubě".

Změny v zákonech

Přijetí Listiny do ústavního pořádku České republiky vynutilo změnit zákony, které byly v rozporu s Listinou. V Trestním řádu (č. 69/1994 Sb.), bylo znění paragrafu 75 již v souladu s Listinou, zajišťující, že zadržený bude do 24 hodin odevzdán soudu, nebo bude propuštěn na svobodu.

Příklady protizákonné činnosti části poslanců, policie a státního zastupitelství

V roce 1998 se situace mění. Většina poslanců krátce před svým rozpuštěním odhlasuje "ústavní zákon" (č. 162/1998 Sb.), který je v rozporu s mu nadřazenou Listinou a je tedy neplatný. Stojí za přečtení. Jak snadno se dají slavnostně vyhlášená Lidská práva změnit. Nejen poslanci, kteří hlasovali pro změnu, ale i podepsaní Zeman, Havel a Tošovský hrubě znevážili smysl neměnné Listiny. A jak plyne z následujícího radují se z toho ti co touží po moci, kteří "mohou" dělat vše co jim momentálně vyhovuje.

žádné komentáře | přidat komentář